f

2014-05-18

Åkte uppåt Orust/Uddevalla igår kväll. Målet var att förbättra mitt personbästa på piggvar. Första stället som besöktes verkade otroligt lovande med spännande botten. Såg dock inga roliga fiskar alls trots jag täckte många hundra meter. Efter att ha ätit så körde jag vidare till en annan plats.

Väl på den nya platsen tyckte jag till en börjar inte det kändes riktigt lika hett men det ändrades fort när jag upptäckte en piggvar som låg halvt nedgrävd. Jag estimerade den till ca 2 kilo, när jag kom på det skrattade jag för mig själv att även Hasses fisk på 5,41 såg ut som en max två-kilos först. Vad den vägde fick jag aldrig reda på, den ville inte ha min jigg och klantigt nog hade jag inte tagit med fler ut i vattnet.

In till land och fram med lampor och nya jiggar och ut igen, jag hittade aldrig samma fisk men det tog inte lång stund innan jag hittade en ny piggvar. Jag testade några olika jiggar på den innan den plötsligt reste sig och tog betet. Det är jäkligt häftiga hugg på detta fisket. Upp i ytan kommer en ilsken piggvar som slår upp vattnet. Jag har ingen håv med mig ut men efter stund får jag ett bra gälgrepp och kan lyfta in fisken i baljan.


2,52 kilo och nytt personbästa! Gött mos!


Filmade när jag släppte tillbaka den, blev ganska fräckt. Kanske lägger upp det vid tillfälle.
Jag såg en piggvar till under kvällen men den skrämdes innan jag hann fiska på den.

Jag fick även nån skrubba som låg nedgrävd som jag ville undersöka noggrannare samt oxsimpa och så fångade jag en tånglake för att bocka av den för året. Kul fiske!
Categories:

2 kommentarer:

Haze sa...

Coolt!! Grattis igen till finingen ;)

Marran sa...

Grymt, grattis! Det var en fin piggvar. Huggen är beroendeframkallande!

Subscribe to RSS Feed