f

2014-05-30


Igår åkte jag för att kolla upp ett tips på siklöja. Beväpnad med flugspö och torrfluga var det dags att åka dit. Väl på plats verkade det lovande. Jag såg fisk på platsen som vakade, ännu mer lovande var att dom var sjukt snabba på att ta och spotta ut flugan igen. Jag har nämligen hört att just siklöjan skall vara väldig svårkrokad på grund av sin snabbhet. Efter några minuters fiskande kunde jag dock kroka en fisk och den den sprattlade i luften såg det ganska lovande ut med sina slanka former men nix. Det var vanlig löja.

Nix, ingen fettfena här inte.
Jag fortsatte fiska ett tag till och fick fler benlöjor. Jag fick även någon mört på flugfisket. Jag hade också blivit varnad för att det var otroliga mängder knott där och det kan jag skriva under på det var. Efter nån timma med knott i näsan, munnen och ögonen gav jag upp. Nu hoppas jag på att det var fel årstid eller så och att chansen på siklöja fortfarande finns på platsen.





Jag åkte vidare ut mot havet för att köra lite vadarfiske. Tyvärr blåste det mer än vad jag hade trott och fisket var svårt. Jag såg inga superintressanta fiskar att fiska på, det enda jag fiskade på var en klarbult/glasbult som som vanligt mest blev livrädd för min 32-krok. För att få en sån behövs nog fantastisk presentation av betet.

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed