f

2010-01-09

Körde en kortare tur på några timmar på Aspen idag. Hoppades alltså på nors och fiskade med en halv mini-häckla över en vertikalpirk agnad med maggot.


Fiskade mellan 2 och 12 meters djup i alla vattennivåer. Efter ett tag agnade jag häcklan med bitar av maggot och lät den fiska själv. Började istället försöka hitta några abborrar. Efter tag fick jag dagens enda abborre, en liten stackare på ca hektot.

Desto roligare var dagens andra fisk. Kände några försiktiga napp som jag trodde var abborre. Efter några sekunder märker jag att fisken faktiskt sitter på och när jag insåg att det var en riktigt liten fisk blev det spännande. Kan det vara en nors? Någon nors var det inte men däremot en gers. Hade arten innan men saknade bild på den så det var riktigt kul.


Isen var kanske tunnaste laget trots den senaste tidens kyla. Nära land var det väl 9-10 cm men det blev tunnare ju längre ut jag gick, en bit ut var det inte mer än 7 cm men det var fin hård is under snön.
Categories: , ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed