f

2010-01-16

Som jag rapporterade via mobilen var fisket riktigt riktigt segt idag. Detta verkar ha varit generellt över hela fjorden, en lokal fiskare som hade fiskat på stället i 20 år hade aldrig varit med om lika dåligt fiske.

Trots detta blev det en riktigt lyckad tur. Som vissa redan har räknat ut från mobilbilden fick jag nämligen en paddtorsk. Den tog ganska tidigt i fisket. Grymt kul! Art nummer 52.


Den vägde 120g och jag tror återutsättningen lyckades, efter en stund simmade den ner igen.


Extremt häftig fisk.

På tal om häftiga fiskar kom det upp en till lite ovanlig fisk nämligen randig sjökock.

Den fångades av Ralf B som blev minst lika glad som jag blev för paddtorsken.

Efter att jag tagit paddtorsken började jag fiska på lite andra ställen men det var i princip lika dött överallt. Alla nappen idag var extremt försiktiga så jag gick ner rejält i krokstorlek och hoppades på något kul men det enda jag fick mer var enstaka glyskoljor.

Enstaka småvitling fångades längre ut och även sillfisket längre ut skall ha varit riktigt uselt idag.

Nu får jag nästan lugna mig lite, redan tre nya arter och det har bara gått drygt två veckor på det nya året.

4 kommentarer:

staale sa...

100% flott gjennomført og grattis med 52% av målet!

Åsmund Isaksen sa...

Grymt, og gott mös! Tror jeg...
Grattis i alle fall. Fortsett på denne måten og hundre arter kommer til å gå lett som bare det!

Patrik sa...

Tack!

Gött mos Åsmund, gött mos.

Peter A sa...

Fett grymt!

Subscribe to RSS Feed