f

2011-01-04

Oktober


Bonitofeber! Jag hängde på Marran ner och vi var ute innan gryningen, trots det var det fullt med båtar ute. Efter bara någon minut smällde det på Marrans spö och jag kunde håva en fin pjäs. Nästa hugg kom ganska direkt efter det, även det på Marrans spö, men den fisken gick loss.
På mitt spö hade jag lite småkänningar samt ett klockrent hugg på eftermiddagen. Tittar man på vobblern ser man hur fisken högg den över ryggen och lyckades missa alla krokar.
Senare i månaden körde jag ett till bonito-pass, den här gången från land efter jobbet i skymmningen helt utan resultat.

Det blev en tur till Gullmarn igen efter randig sjökock men inget speciellt kom upp. Abborrfiske blev det också samt några turer efter skrubbskädda där inget alls kom upp.


November


Under november blev det inte mycket vettigt fiske. I princip blev det bara några kvälls-/nattfisken med flugspö efter skrubbskädda och mikrogrejer efter någon ny kul art. Några mindre skrubbskäddor blev det men inga nya arter. Isen började lägga sig i slutet av månaden annars hade jag tänkt fortsätta med det här fisket i väntan på isar.


December


Det blev en ovanligt bra fiskemånad för att vara december. Redan i början på månaden bar isen vilket resulterade i ett bra fiske efter abborre och sik. En liten höjning av personbästat på abborre blev det (till blygsamma 710g). Dessutom fångst av skrubbskädda, havsöring och vitling på pimpelgrejor. Kul!

Det blev även två försök på Gullmarns is främst i jakt på randig sjökock. Jag fick inte till något jättebra fiske någon av gångerna men ett nytt personbästa på paddtorsk kom upp..
Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed