f

2011-01-07


Idag blir det en artsatsning. Planen är att försöka få nors och siklöja igen samtidigt som jag fiskar lake. Förhoppningen är att norsen äter även på natten.

Här är några tackel jag tänkte fiska med. Jag känner att det finns en risk att jag har överdrivit och gjort dom mer komplicerade än vad som behövs.

För nors och kanske siklöja. En liten häckla ovanför en vertikalpirk med tafs och mormyska.

Planen är att lokalisera stim med hjälp av portabelt ekolod och försöka fiska på rätt djup.












Feeder som fylls med hackad fisk över en pilk med extra blänke för lite skrammel, några lyspärlor nere vid kroken.



Jag har försökt innan med liknande upplägg så förhoppningarna på nors och siklöja är inte jättehöga men det är värt fler försök. Rapporter kommer!
Categories: , ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed