f

2011-01-30

Idag var det inte fullt lika segt som förra norsförsöket. Jag lät ett spö fiska för sig själv med 4 maggotagnade upphängare medan jag gick runt och aktivt letade norsen med ett pimpelspö med en liten vertikalpirk.

Det var ruskigt spännande när man kände att det var en liten fisk som satt på, när den som är på bilden ovan högg trodde jag verkligen det var en nors. Tyvärr blev det bara abborre på pimplingen.

Det var lika spännande när jag såg att det var fisk på på det spöt som fick fiska för sig själv. Kände dock direkt när jag tog det att det inte var någon nors och det visade sig vara en mört.

Frågan är om det blir några fler norsförsök i den sjön nu, pratade med en pimplare som fiskat där mycket och han hade aldrig fått någon nors.
Categories: , ,

6 kommentarer:

Haze sa...

Har du funderat/testat lygnern? Där ska ju också vara nors. Är själv sugen på att prova där..

Patrik sa...

Har funderat på lite andra sjöar inkl Lygnern men känns hopplöst när man inte vet något alls om fisket där. Men något nytt får jag nog hitta på.

Irvin sa...

En satsing etter min smak! Ikke gi opp!

Patrik sa...

Nejdå, måste bara tänka ut en bättre plan. Har du krökle på artslistan Irvin?

Irvin sa...

Nei, men har en plan riktignok. Under gytinga i Randsfjorden i mai. Skal være bankers om man treffer.

Patrik sa...

Jag har försökt under själva leken (gytingen) två gånger. Det gick inget vidare. I vattnet jag fiskar samlas dom utanför ett sund där dom går upp på natten för att leka, jag tror isåfall man skall fiska när dom samlats utanför. När dom gick upp i sundet verkade dom inte intresserade.

Subscribe to RSS Feed