f

2009-08-24

52 arter återstår innan målet är nått. Tänkte lista de 52 arter som jag tror är mest realistiska att fånga för att uppnå detta mål.

Fortsätter med nummer 26-30.

"Nors borde inte vara så svårt. Antingen med hjälp av ekolod och häckla eller om det skulle gå att fånga när dom samlas för lek. Osäker på om dom äter då." Skrev jag för några år sedan. 26 försök senare börjar jag bli lite skeptisk...... Svårighet 2534828732/10.

En art som man kanske redan har fångat innan man insåg att det finns en till art som är lik rötsimpan. Jag har några planer för den här arten. Svårighet 6/10.

Paddtorsk, Raniceps raninus
Häftig fisk med häftigt namn som är lite av en drömfisk för mig. Hade planer på en satsning i somras som gick i stöpet pga ryggskott. Tror fortfarande på min plan men kommer antagligen krävas en hel del timmar. Att jag ens har en plan drar ner svårighetsgraden. Svårighet 4/10.

Pigghajen borde verkligen inte bli några problem. Tidvis rapporteras stora fångster av den här. Den är nu fredad men kan i vissa sammanhang vara svår att undvika. Svårighet 2/10.

Ytterligare en drömfisk. Har gjort några försök på den här arten utan att direkt ha något riktigt hett tips att gå på. Kräver antagligen en hel del tid om man inte kommer ner till Öresund där det är enklare (om man vet vad man sysslar med). Svårighet 5/10.

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed