f

2010-02-06

Kan väl direkt säga att det inte blev några ny arter idag. Det blev faktiskt inte ens någon fisk alls.

Det primära med dagens tur var att testa det nya portabla ekolodet som införskaffats. Syns lite dåligt på bilden men det hänger på ryggsäcken. Gick ganska bra att kånka runt med det.


Det var precis att det inte trillade ner i hålen efter mitt 130mm isborr. Tror jag, det borde inte kunna ramla ner i alla fall.

Jag började söka av sjön (Rådasjön) efter siklöjestim och kanske även norsstim. Och ganska snart började jag se fisk på lodet. Det här var nog dagens mest actionfyllda ögonblick då det var fisk både på 6-7 meter och 3-4 (syns bara lite på den här bilden). Inget ville hugga visserligen.


Jag testade flera olika häcklor utan resultat men det såg inte ut att vara några jättestim jag hittade.
Jag vägrar fortfarande tro att man inte skulle kunna få siklöja på en liten häckla om man träffar precis rätt. Nästa gång blir det nog någon annan sjö där det finns mer nors, den borde inte vara några problem att ta på häcklan.


Stannade även till vid det öppna vattnet på vägen hem för att fota lite fåglar. Det var lika många där idag också men isen hade gått upp ännu mer efter den senaste tidens relativa varma väder.
Categories: ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed