f

2010-12-27

Det var en seg dag på Gullmarn idag. Jag och Kjell började fiska ute på mjukbottnen där jag hoppades på en kolja eller varför inte en sjökock även där. Det gav några småvitlingar, småtorskar och någon liten sandskädda.

Efter några timmar flyttade vi oss mot bergkanterna, här var det ännu segare. Jag körde med ett spö som fick fiska för sig själv en bit ut medan jag aktivt fiskade med ett annat spö. Som vanligt var botten riktigt stygg mot mig och tackelpärmen började bli väldigt tom på slutet.

Själva fisket gav en stensnultra, några glysor och någon torsk och ett napp som skulle visa sig vara dagens höjdpunkt. När jag drillade den sa jag att det här är en paddtorsk och det var det ju. Inte bara det utan en på 210g som innebär nytt personbästa. Det är inte lätt att återutsätta paddtorskarna men den här tror hoppas jag klarade sig då jag krokade den i stjärtfenan, släppte ner till botten och skakade loss den. Kjell fick även han en paddtorsk han också på slutet.

Vädret var finfint med "bara" runt 10 minusgrader och stundom sol, isen var väl cirka 15 cm. Några fler bilder kommer senare men det blev inte mycket foton knäppta på fisk idag.

4 kommentarer:

Henrik sa...

torsk alltså, för oss kom inte en enda torsk upp, enbart vitling när vi var där i söndags.

Det är i skredsvik ni är eller?
Vilken sida är det ni är på när ni siktar på paddtorsk?

Patrik sa...

Idag var vi längre in mot Munkedal/Saltkällan. Paddtorsken finns nog lite överallt längs bergskanterna, bara man fiskar över rätt sorts botten.

Haze sa...

Vilken drömfisk! Den hade man gärna satt några tackel för att få upp! ;)

Patrik sa...

Äh, paddtorsk är ju enkel. Får den ju jämt nu för tiden ;)

Subscribe to RSS Feed