f

2016-06-27


På väg  hem från mikrofisket igår stannade jag till vid ett fågeltorn för att kika lite (brushane, check!). Passerade, på väg till fågeltornet, en liten vattenpöl där jag sett spigg innan, oklart vilken art och sånt irriterar mig alltid så jag kom på jag borde fiska lite där nu när jag ändå hade mikrogrejer med mig. Problemet var att jag hade inget som helst agn med mig och fiskarna verkade inte intresserade av blanka krokar. Gick runt och lyfte på lite stenar och plankor utan att hitta något vettigt men fick plötsligt syn på ett vildäppelträd. Äpple får duga så jag satte på en liten bit från det jordgubbsstora äpplet. Hade flera hugg men dom fiskarna som var framme var för små och jag lyckades inte kroka några innan jag behövde åka hem igen.

För grova saker för de små spiggarna, jobbigt läge
Irriterande att misslyckas. Får försöka igen med äpple tror jag. Är ju nyfiken på om det bara är storspigg i pölen eller om det eventuellt är småspigg också.

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed