f

2022-01-24

Då var det dags att spika årsmålen för 2022!

Förra året försökte jag göra ett ryck att nå 100 arter men det föll p.g.a. en segande bergsimpa och extrem vattenföring i harrälven jag siktat in mig på. 

Detta år blir prio ett givetvis att bocka av den sista arten och nå 100 arter. Jag får se om jag kan få till någon tur nu på vintern / tidiga våren. I så fall blir det nog ett försök på skäggsimpa eller tångringbuk.

Om det inte blir någon av dessa hoppas jag kunna plocka en brunsnultra lite senare på året. Kanske även havskatt eller skäggtorsk med en stor gnutta tur.

Plan C eller vad vi skall kalla den blir antingen silverruda / hornsimpa till sommaren eller helt enkelt harr.

Årets mål blir alltså en (1) ny art.

Sen blir andra årsmål att dottern skall få 10 nya arter om man kan lura med henne ut på några turer.

Dessutom lägger jag till ett bonusmål relaterat till 100 arter men inte fiskar. Jag skall försöka se 100 olika fågelarter under 2022 också. Något jag redan börjat med så smått. Uppdateringar kommer nog på det också.

Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed