f

2022-05-28

Idag blev det en tur för att försöka bocka av ruda åt dottern. Det gick ju bra, hon fick nio stycken. Därmed hoppar hon upp på tio arter totalt. Målet för i år är satt till tio nya till henne och hittills har det blivit två (storspigg och ruda).

Tyvärr fick hon ingen guldfisk idag trots att det var nära flera gånger.

Jag passade på att fiska lite också och fick ett knippe. Jag fick även en guldfisk eller kanske det var en ruda/guldfiskhybrid (se sista bilden).

Förövrigt har jag funderat mer på hur jag skall lägga upp planen för art nummer 100.

Som det lutar just nu så hoppas jag få till en tur till Gullmarn med min båt snarast. Planen är då att köra stenhårt på trubblångebarn och bara döna upp pirålar utan att ta åt sig. Känns inte supertroligt det blir trubblångebarn som art nummer 100 men då är planen att inom några veckor sticka iväg för att försöka bocka av harr. Det lämnar brunsnultra som plan C.







 

Förövrigt så fortsätter jag skriva ner fågelarter och där har det blivit några nya också. 

101Ärtsångare
102Fasan
103Näktergal
Categories: , ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed