f

2022-09-06

Jag har haft en del antagonister / nemesis-arter / ärkefiender genom tiderna. Arter som egentligen inte är så svåra, särskilt så här i efterhand när många arter är knäckta, men har krävt en hel massa pass. En av dom är klorocka. 


Det tog mig sju år innan jag fick min första. Att man kunde få dom från isen i Gullmarn började bli känt och det blev många pass på isen och många pass på båt under olika årstider innan jag fick min första.

Det blev faktiskt två nya arter den dagen, klorocka och skarpsill. Länk till orginalinlägg http://artjakten.blogspot.com/2016/12/art-nummer-89-klorocka-och.html

Klorocka blev min 89:e art helt plötsligt satt den där efter många försök. Några år senare fick jag min andra klorocka mycket grundare

Extremt häftig art, en riktig favorit.



0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed