f

2011-08-02

Körde en stunds fiske efter tånglake ikväll. Jag hade en tånglake som tog den vita maggoten flera gånger men som spottade otroligt fort. Efter några försök tröttnade den och jag bytte till en halv röd maggot men då låg den bara och tryckte brevid en sten. Troligen var anledningen till tryckandet en ål på bortåt metern som var inne på det 10 cm djupa vattnet och bökade runt. Jag gav upp efter 2000 myggbett.

Imorgon blir det artsatsning, som vanligt Gullmarn och som vanligt sjökock. Jag hänger på sjökockskungen Kjell i hans fiskeklubbs båt. Planen är även att fiska lite annat.

2 kommentarer:

Haze sa...

En vanlig kokt räka är ett säkert kort på tånglake, men det är klart att det påverkar med stora ålar ;)

Patrik sa...

Hade inga räkor hemma (har ingen riktig frys). Tror inte räka hade hjälpt den här gången, problemet är nog storleken på tånglakarna jag hittat - 7 cm långa kanske. Får hitta några större men det är ingen panik, jag har ju redan arten.

Subscribe to RSS Feed