f

2011-08-29

Guldfisken var årets sjätte nya art. Årsmålet satte jag till fem så jag är mer än nöjd , men inte tillräckligt nöjd för att det inte skall bli några fler artsatsningar. Troligtvis blir det ett försök på stäm kombinerat med laxfiske om några veckor. Den randiga sjökocken i Gullmarn lockar den också även om det har "gått nors" i den arten. Ett nytt försök på oxsimpa borde man också göra, det känns som man kan få precis vad som helst på sånt fiske under hösten på platsen jag var sist. Bonitofiske blir det givetvis bara dom kan ge ifrån sig det minsta lilla livstecken. Jag funderar även på en långväga satsning på svartmunnad smörbult.

Fiske efter annat än nya arter blir det säkert också. Jag hoppas kunna klämma in någon mer tur efter multe. Någon mer tur efter stor abborre måste det bli också. Fler försök på tånglake skall det också bli, kanske redan i veckan bara vädret kan lugna sig lite.

1 kommentarer:

Haze sa...

Häftig komposition av fiskar ;)

Subscribe to RSS Feed