f

2011-08-01

I förmiddags körde jag ett pass efter multe igen. Jag hittade några multar omgående och efter en liten stund började en äta av brödet. När den började äta så kom flera multar som plockade brödbitar på ytan. Som vanligt var dom mer skeptiska mot krokbetet än dom ofarliga brödbitarna men några gånger hade jag fisk som tog betet. Av någon anledning missade jag att kroka säkert fyra gånger och den femte gången kände den av kroken.

Jag slutar aldrig förundras över multarna, det som nämligen hände sen var att stimmet började cirkulera i några minuter och efter det så simmade dom ut mot brödet igen men puffade bara på det med nosen. Så höll det på i någon dryg timma innan jag gav upp, dom simmade klockrent mot brödet och putte på det för att sedan simma undan. Oerhört frustrerande.

Jag såg några riktigt fina multar idag som inte bör ha varit under 4 kilo. En av dessa större multar var med resten och åt vilket gjorde att jag drog undan brödet några gånger när en mindre multe var på väg att ta. En av multarna skiljde sig från mängden, den såg helt groteskt stor ut. Jag vet inte om det var en synvilla men om det inte var det så måste den ha varit en bra bit över 5 kilo tung.

Senare på kvällen körde jag lite makrillmete från land. Det var hyfsad fart på makrillarna, fick även en liten näbbgädda.

Imorgon bitti lutar det åt ett nytt försök på multe, jag vill ha den stora!

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed