f

2021-08-10

Igår blev det ett ordentligt försök på bergsimpa. Under tiden det var ljust fiskade i en bäck men där ställde kräftorna till det. Renätna krokar nästan direkt hela tiden. Istället drog jag vidare till plan B (eller kanske plan A, den kändes hetare). Bommade ett försök där förra året men i år var jag bättre förberedd. Tyvärr började det ösregna när jag kom fram och det höll på i några timmar. Kämpade på trots det och till slut fick jag syn på en bergsimpa, jag la maggoten framför den och den högg direkt. Av nån anledning blev den inte krokad. La dit en lös maggot och gick och letade vidare. När jag kom tillbaka till platsen låg simpan där igen och hade tagit den lösa maggoten. Ner med krok och maggot igen, den här gången tänkte jag vänta lite längre innan mothugg. Den högg igen men hann spotta precis innan jag tänkte göra mothugg. Efter det såg jag bara ett bergsimpeyngel och inget fler på några timmar. Börjar lukta lite nors över den här "enkla" arten för mig nu. Får se om jag kan samla ihop mig till nya försök senare.
Categories:

1 kommentarer:

enamatorfiskare sa...

Fan vad surt! Min "nors", fjärsinghelvetet, gick jag bet på igår igen.

Subscribe to RSS Feed