f

2021-08-03

 


Så kom äntligen jag och Art-Kjell ut på Gullmarn igen. Siktet var inställt på trubblångebarn / trubbstjärtat långebarn för mig, en art som Art-Kjell brukar ösa upp. Vädret var till en början riktigt bra med svaga vindar. Fisket var desto sämre för mig. Jag fick två-tre pirålar och en vitling. Art-Kjell däremot fick lerskädda och vitlinglyra förutom en del pirål. 

Vi hade pratat flera gånger under dagen att det var konsigt man inte fick fler klorockor från båten så mycket som vi fiskat. Vi bestämde oss för att packa ihop kl 16 och någon minut innan det såg högg det på mitt ena spö. Det känns som rocka sa jag till Art-Kjell som bara skrattade och sa det var sandskädda. Njae sa jag, det känns som rocka. Och visst var det en liten klorocka som hade huggit! Kul, min andra någonsin. 

Klorockan gjorde turen lyckad i brist på trubblångebarn som ändå var ett långskott trots Art-Kjell plockat tre stycken på två turer förra året.

Nästa satsning blir troligen bergsimpa, mot 100 arter!

Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed