f

2022-04-29

 


Gick en sväng som vanligt igår ute vid jobbet. Såg en trast som antingen var dubbeltrast eller taltrast men det var långt bort och den flög så jag kan inte bokföra den. Men jag såg även ett ganska stort stim med storspigg varav några riktigt grova när jag var ute och gick.

Idag tog jag med dottern för att hon skulle få en storspigg, målet är 10 nya arter för henne i år. Väl på plats så var det inte alls så många fiskar och en konstig ström gjorde det stundtals väldigt grumligt. Till slut så såg vi lite fisk och det gick bra. Art nummer 9 till dottern. Efter hon fått sin passade jag på att fånga en också till årslistan.

Imorgon hade jag tänkt göra ett försök på havskatt men tror inte det blir av om inte väderprognosen ändrar sig igen. Blir lite fix med båten och kanske en kortare tur, vi får se.

Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed