f

2023-02-06


Igår, efter ha tittat på långtidsprognosen, fick jag ett ryck. Det skall inte vara några lugna kvällar framöver men igår såg det ok ut. Jag gick in i mataffären och köpte fem räkor och hoppade sen in i bilen och körde till ett nytt ställe jag hade fått tips om. Väl framme såg det helt fantastiskt lovande ut men efter ha letat över två timmar och gått över 7000 steg i hamnen där så hade jag bara sett tre torskar och två gråsejar (tror jag det var). Synd. Frågan är om man skall skriva av den platsen nu eller om man skall göra något nytt försök. Jag tycker jag borde ha sett någon om dom funnits där.

En annan kul grej hände i lördags. Jag stod och tittade på två småskrakar när plötsligt en tredje dök upp med en fisk i näbben, jag kikade på den i handkikaren och är 98% säker det var en skäggsimpa. Kan inte tänka mig vad det annars skulle vara med den stjärten. Får se om man skall göra något försök på den platsen senare.

2 kommentarer:

Skarvkufen sa...

Jag har kört i Norra hamnen i Lysekil säkert 10 gånger efter tångringbuk både 2022 och 2023 och bara sett 3 tångringbuk där på två gånger så även det stället levererar inte hela tiden. Jag tror att ditt nya ställe kan leverera också ibland, man kan inte dra slutsatsen på bara ett pass där./Linus Wetterström.

Patrik sa...

Det är möjligt men detta ställe var som norra hamnen * 100. Borde synts om dom vore där tänker jag. Men hoppas du har rätt!

Subscribe to RSS Feed