f

2023-05-13


Jag har åkt på en förkylning och det frigjorde lite tid som jag utnyttjade till lite nöjesfiske. Har varit sugen på att testa ett nytt fiskevatten ända sen jag såg en havstrut sitta här tugga på en rejäl abborre den på något sätt fått tag i. Havstrutar är ju rejäla fåglar och det gav mig chansen att jämföra storleken på fisken med fågeln, abborren var stor! 

Någon abborre blev det inte idag. Såg direkt några fiskar jag trodde var mört men det visade sig vara....

... sarv! Kul, det är inte ofta jag får sarv faktiskt. Men det fanns även mört, det syns inte på bilden men den här var i riktigt fin kondition. Undrar om det kan finnas några stora mörtar på platsen?

Jag nötte på för att se om något annat ville hugga men nej, det blev 29 sarvar och två mörtar. Kul att hitta ett nytt sarvvatten. Jag hade planerat att åka längre bort för att fixa sarv åt dottern men nu så behövs ju inte det.

Det som är mindre kul är allt pöbel som fiskar på platsen.


Såg ut som en svinstia på platsen. Jävla idioter som skräpar ner på det här sättet och drar skam över normala sportfiskare som inte är helt jävla dumma i huvudet. Hade inget att bära hem skräpet men nästa gång tar jag med mig en sopsäck.

Categories: ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed