f

2023-05-08

Fick ett tips av "En Amatörfiskare" som driver bloggen med samma namn. Ett ställe där det skulle finnas gott om guldfisk så jag och dottern åkte dit då hon saknade arten. Såg direkt guldfiskar och det nappade faktiskt på första kastet. Totalt fick hon tre guldfiskar (vi försökte få en riktigt orange en men fick nöja oss med såna här som kanske gått i dammen längre?). Efter hon bockat av arten försökte jag få en också men trots ärliga försök hade jag inte ett napp. Jag fick nöja mig med årets första fisk i form av en storspigg.


 Det var dotterns 17:e art, nästa blir kanske braxen eller sarv tänker jag.

Categories: ,

2 kommentarer:

enamatorfiskare sa...

Snyggt! Vill du ha tips på säkert vatten för sarv så hör av dig.

Patrik sa...

Tack men jag hade en plan och idag fick jag en ännu bättre plan!

Subscribe to RSS Feed