f

2022-03-15

Om vädret förbättras eller i alla fall inte försämras så kanske kanske kanske jag försöker mig på en vadartur imorgon kväll. Det skulle vara bra att få in ett pass innan vattnet börjar värmas upp. Vi får se, jag bestämmer mig imorgon när väderprognoserna uppdaterats, just nu är det som vanligt precis på gränsen. 

Annars har det inte blivit något fiske med däremot en del fåglar

56Ormvråk
57Havsörn
58Strandskata
59Storspov
60Småskrake
61Gröngöling
62Stare
63Sånglärka
64Större strandpipare
65Skäggdopping
66Snatterand

Dels stannade jag till vid Getterön när jag ändå var i närheten och fick se bland annat havsörn vilket var kul dels har vi stegvis börjat gå tillbaka till kontoret och det innebär lunchpromenader men chans på att se en del arter. Idag blev det större strandpipare, skäggdopping och två snatteränder. Verkar ju inte som 100 fågelarter kommer bli några större problem men vem vet. Det är en del arter jag ser som jag inte kan artbestämma och utan tubkikare är det lite kämpigt ibland. 
Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed