f

2022-03-24

Det planerade fisket jag skrev om förra gången blåste in men igår kväll så såg vädret ok ut samtidigt som jag hade lite tid för att fiska. Körde söderut med hopp om att knipa skäggsimpan som nummer 100.

Det var relativt dött i vattnet, en del strandkrabbor samt stora borstmaskar. När det kommer till fiskar så såg jag två rötsimpor, tre rödspättor, några sandstubbar där vissa var rejält stora (som man brukar kunna hitta den här årstiden), nån sorts tobis och två små tånglakeyngel. Tyvärr ingen skäggsimpa i sikte. Fick avbryta lite tidigare än jag tänkt då det var rejält kallt och jag hade glömt handskar hemma. 

Fiskade upp en av varje art för årslistan i alla fall.




Det har även blivit några nya fågelarter för 2022 sedan sist, börjar närma mig 100 där med stormsteg också!

67Fjällvråk
68Mindre sångsvan
69Gravand
70Silltrut

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed