f

2022-08-09

Så har vi kommit till plats 10 på min lista över minnesvärda arter. Min första riktigt störiga antagonist nämligen randig sjökock.


Minns att jag och Art-Kjell var ute ett gäng gånger och nötte efter den. Jag fick aldrig någon men Art-Kjell drog 3-4 per tur. Dom kom upp från isen, från båt, från land men aldrig på mitt spö. Men plötsligt satt den där som min art #65. Här är en länk till orginalinlägget när jag fick min första för ganska exakt tio år sedan nu: http://artjakten.blogspot.com/2012/07/art-nr-65-randig-sjokock.html

Nu var det några år sen jag fick någon senast. Vore kul att få en igen.


Båda fiskarna på dessa bilder är ju som ni vet hanar, riktigt pampiga fiskar!


Honorna är inte lika färgglada men ändå extremt häftiga fiskar!

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed