f

2023-01-28

Idag var jag iväg för att titta till båten och även, om jag hade tid, spana in en damm för framtida artsatsning för dottern. Guldfisk skall det gå i dammen bland annat. Tyvärr hann jag inte med dammen men jag fick i alla fall se en varfågel och salskrake vid båten. Häromdagen fick jag ett nytt kryss i form av en fin vattenrall.

Varfågel fotad genom tubkikare med mobil

Vattenrall fotad med mobilen

Annars fick jag en rapport från Art-Kjell som jagat tångringbuk igen. Tyvärr hade han inte sett någon fisk. 

Igår fanns förhoppningar på att jag och Hasse skulle göra en gemensam satsning på tångringbuk. Tyvärr körde det ihop sig för mig och jag kom inte iväg men Hasse fiskade lite i dagsljus och fick några rötsimpor och kunde rapportera det såg lovande ut med tareförhållande för framtida tångringbuksatsningar på platsen. Hoppas vi kan få till ett pass snart!

65Gråsiska
66Snatterand
67Fasan
68Vattenrall
69Kattuggla
70Varfågel
71Salskrake
Categories: ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed